ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenia

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Upamiętnienie 85 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej sygnał alarmowy.

Akapit nr 1 - brak tytułu

W ramach treningu doskonalącego system alarmowania, celem jednoczesnego upamiętnienia 85 rocznicy wybuchu II Wojny Światowej, w dniu 1 września 2024 roku, o godzinie 12:00 nadany zostanie akustyczny sygnał alarmowy (syrena) trwający 1 minutę.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-08-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Ejsmont
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-08-30 10:01:14
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Adrian Piotrowicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-08-30 10:01:23
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Adrian Piotrowicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-08-30 10:01:23
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1615 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Stypendium szkolne dla uczniów w roku szkolnym 2024-2025

Akapit nr 1 - brak tytułu

Stypendium szkolne dla uczniów w roku szkolnym 2024-2025
 
 
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie stypendium szkolnego i zasiłku szkolnego na rok szkolny 2024/2025.
 
  1. Stypendium szkolne
 
Komu przysługuje pomoc
Pomoc materialna przysługuje:
1) uczniom szkół publicznych, niepublicznych i niepublicznych szkół artystycznych o uprawnieniach szkół artystycznych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych - do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24. roku życia;
2) wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.
 
Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej
z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności, gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także, gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
 
Stypendium nie przysługuje:
a)    uczniom realizującym obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego,
b)    uczniom, którzy nie mieszkają na terenie Gminy Miejskiej Lidzbark Warmiński.
 
Wysokość kryterium dochodowego
Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania
się o stypendium szkolne nie może być większa niż kwota 600 zł netto.
 
Dochód
Dokumentami potwierdzającymi dochód są:
  • zaświadczenie od pracodawcy o dochodach netto uzyskiwanych w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku (sierpień 2024 r.);
  • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o pozostawaniu bez pracy (z prawem lub bez prawa do zasiłku);
  • zaświadczenie lub decyzja z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej o otrzymywanych świadczeniach (zasiłek stały, zasiłek okresowy, zasiłek rodzinny, zasiłek pielęgnacyjny, dodatek mieszkaniowy);
  • w przypadku posiadania gospodarstwa rolnego zaświadczenie z KRUS o wielkości hektarów przeliczeniowych lub kserokopia ostatniego nakazu płatniczego (oryginał do wglądu);
  • wyroki sądowe mówiące o wysokości zasądzonych alimentów, odcinek renty/emerytury
    otrzymane w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku;
  • oświadczenia rodziców o wysokości dochodów uzyskiwanych z prac dorywczych;
  • w sytuacji prowadzenia działalności gospodarczej zaświadczenie wydane przez naczelnika urzędu skarbowego za 2023 rok zawierające informację o formie opodatkowania;
  1. w przypadku prowadzonej działalności opodatkowanej podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych - zaświadczenie zawierające informację o wysokości przychodu, kosztów uzyskania przychodu, różnicy pomiędzy przychodem, a kosztami jego uzyskania, odliczonych od dochodu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, należny podatek:
  2. w przypadku prowadzenia działalności na zasadach określonych w przepisach
    o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – dowody opłacenia składek w ZUS.
 
Refundacja kosztów
Zwrot poniesionych przez ucznia na cele edukacyjne wydatków dokonuje się na podstawie:
  • oryginału faktur;
  • oryginału rachunków imiennych;
  • innych imiennych dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów.
 
Forma udzielania pomocy
Stypendium szkolne może być udzielane uczniom w formie:
1) całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych, wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach planu nauczania;
2) całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą;
3) pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym, w tym w szczególności refundacji zakupu podręczników;
4) całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania (dotyczy uczniów szkół ponadpodstawowych oraz słuchaczów kolegiów).
 
Świadczenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym są przyznawane na:
1) wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia;
2) wniosek odpowiednio dyrektora szkoły, kolegium pracowników służb społecznych lub ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego.
 
Wniosek
Wnioski można pobrać w Centrum Usług Wspólnych lub ze strony: http://cuw-lidzbarkw.biposwiata.pl/cms/6987/pomoc_materialna_o_charakterze_socjalnym
 
Termin składania wniosków
Wnioski można składać w nieprzekraczalnym terminie od 1 września 2024 r. – do 15 września 2024 r.
 
Miejsce składania wniosków
Centrum Usług Wspólnych przy ul. Poniatowskiego 22 w Lidzbarku Warmińskim pokój nr 2.
 
  1. Zasiłek szkolny
Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego, w formie świadczenia pieniężnego na pokrycie wydatków związanych z procesem edukacyjnym, raz lub kilka razy w roku, niezależnie od otrzymywanego stypendium szkolnego. O zasiłek szkolny można się ubiegać w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku. Wniosek o przyznanie zasiłku szkolnego powinien zawierać dokumenty potwierdzające wystąpienie zdarzenia losowego.
Wysokość zasiłku szkolnego nie może przekroczyć jednorazowo kwoty stanowiącej pięciokrotność kwoty, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (tj. nie więcej, niż 620 zł).

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-08-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Pieczul
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-08-22 14:10:59
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Adrian Piotrowicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-08-22 14:11:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Adrian Piotrowicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-08-22 14:11:05
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1667 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Ogłoszenie o naborze wniosków na realizację programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025

Akapit nr 1 - brak tytułu

Na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłoszono nabór wniosków w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Program ma na celu zapewnienie dostępności do usług asysytencji osobistej dla osób z niepełnosprawnościami. W ramach tego programu, asystenci wspierają osoby niepełnosprawne w różnych sferach życia, w tym w codziennych czynnościach i funkcjonowaniu społecznym.
 
Jeśli jesteś zainteresowany, warto śledzić informacje na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lidzbarku Warmińskim, aby dowiedzieć się więcej o naborze i procedurze składania wniosków.
Termin składania wniosków upływa dnia 23 sierpnia 2024 r.
 
Wszelkie informacje można uzyskać pod telefonem 897678050 oraz pod linkiem:
https://www.gov.pl/web/uw-opolski/asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego---edycja-2025?fbclid=IwY2xjawEph89leHRuA2FlbQIxMQABHYlbyC1qLO0TO0Lz6hWGxGai6LfszbkwUxZlNy1jVmhYvBenOuTpMp29VQ_aem_DU8-8MZJFKpedvlh5M3s2A

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-08-14
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Kamil Onyszk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-08-14 14:52:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Kamil Onyszk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-08-14 14:52:30
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Kamil Onyszk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-08-14 14:52:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1643 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja o akustycznym sygnale alarmowym (syrena) trwający 1 min.

Akapit nr 1 - brak tytułu

W ramach treningu doskonalącego system alarmowania, celem jednoczesnego upamiętnienia 80 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego, w dniu 1 sierpnia 2024r. o godz. 17.00 nadany zostanie akustyczny sygnał alarmowy (syrena) trwający 1 min. 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-07-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Natalia Sztukowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-07-30 08:31:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Adrian Piotrowicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-07-30 08:31:06
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Adrian Piotrowicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-07-30 08:31:05
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1804 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja o zgromadzeniu publicznym

Akapit nr 1 - brak tytułu

W dniu 01.08.2024 roku odbędzie się zgromadzenie publiczne mające na celu upamiętnienie i oddanie hołdu bohaterom Powstania Warszawskiego.
Planowane miejsce i godzina wydarzenia: Okolice Ronda Armii Krajowej w Lidzbarku Warmińskim w godzinach 16:15 - 17:15.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-07-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Natalia Sztukowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-07-24 08:54:16
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Adrian Piotrowicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-07-24 08:54:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Adrian Piotrowicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-07-24 08:54:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1791 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

List do Rolników, Rodziców i Opiekunów Dzieci przebywających na obszarach wiejskich

Akapit nr 1 - brak tytułu

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-06-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Adrian Piotrowicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-06-27 10:27:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Adrian Piotrowicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-06-27 10:29:47
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Adrian Piotrowicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-06-27 10:29:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2104 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja o realizacji Programów rządowych - Korpus Wsparcia Seniorów oraz Rodzinne Domy Pomocy

Informacja o realizacji Programów rządowych - Korpus Wsparcia Seniorów oraz Rodzinne Domy Pomocy

Rodzinny dom pomocy
Rodzinny dom pomocy stanowi formę usług opiekuńczych i bytowych świadczonych całodobowo. W przypadku braku możliwości zapewnienia usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osoba wymagająca z powodu wieku lub niepełnosprawności pomocy innych osób może korzystać z usług opiekuńczych i bytowych w formie rodzinnego domu pomocy.
 
 
 
 
Program Korpus Wsparcia Seniorów zapewnia usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich seniorom w wieku 60 lat i więcej.
Usługi sąsiedzkie świadczone w ramach Modułu I obejmą swoim zakresem pomoc w zaspokajaniu podstawowych potrzeb życiowych, podstawową opiekę higieniczno-pielęgnacyjną, przez którą należy rozumieć formy wsparcia niewymagające specjalistycznej wiedzy i kompetencji oraz w miarę potrzeb i możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-06-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Kamil Onyszk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-06-20 14:37:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Kamil Onyszk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-06-20 14:45:06
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Kamil Onyszk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-06-20 14:45:06
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2128 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uwaga!!! Zmiany w przepisach Ustawy z dnia 12 marca 2022 roku o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zmiany w przepisach Ustawy z dnia 12 marca 2022 roku o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (t.j. Dz. U. z 2024r., poz.167) informuje się, iż od dnia 1 lipca 2024 roku usunięty zostanie art. 13 ww. ustawy.
Osoby, które będą potrzebowały pomocy ze strony Państwa Polskiego w zapewnieniu zakwaterowania i wyżywienia powinny wypełnić wniosek (wzór poniżej) i przesłać go na adres:
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn
lub drogą elektroniczną na adres:
 
Przypomina się, że w województwie warmińsko-mazurskim funkcjonuje Całodobowy Punkt Recepcyjny w Olsztynie, przy ul. Marka Kotańskiego 1, tel. 797 829 617.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-06-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Ejsmont
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-06-13 08:55:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Adrian Piotrowicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-06-13 08:56:18
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Adrian Piotrowicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-06-13 08:56:18
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2223 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Ostrzeżenie meteorologiczne Nr 53

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-05-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Ejsmont
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-05-23 09:11:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Adrian Piotrowicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-05-23 09:12:33
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Adrian Piotrowicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-05-23 09:12:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2278 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Ogłoszenie o wyłożeniu do publicznego wglądu aktualizacji projektu „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Lidzbark Warmiński na lata 2013-2028”

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-05-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Głowala
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-05-10 14:58:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Agnieszka Ślusarska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-05-10 15:01:44
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Agnieszka Ślusarska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-05-10 15:01:44
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1651 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji